Vandal
Ordenador
FICHA TÉCNICA
Desarrollo: GalaxyTrail
Producción: GalaxyTrail
Distribución: Steam
Precio: 14,99 €
Jugadores: 1
Formato: Descarga
Textos: Inglés
Voces: Inglés
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Freedom Planet para Ordenador

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ANÁLISIS

Análisis de Freedom Planet para PC

Ramón Nafria ·
¿Qué pasaría si unos indies hicieran ahora Sonic? Este juego es la respuesta a esa pregunta.
GRÁFICOS
8
SONIDO
7.5
NOTA
8
DIVERSIÓN
8
JUGABILIDAD
8
Versión PC. También disponible en Wii U y PlayStation 4 (Año 2017).

Es curiosísimo el mundo de los videojuegos, sus altos y sus bajos. Tan pronto la prensa decide que eres el mejor, y te apoyan constantemente, como de repente desaparecen y no quieren saber nada de ti en el momento más importante, porque están muy ocupados atendiendo eventos, porque hay juegos más gordos que el tuyo al que hay que hacerles caso, o porque están de vacaciones.

Esto ya lo hemos visto en juegos como Enemy Mind, que tras aparecer en todos los medios habidos y por haber previamente a su lanzamiento, de repente nadie lo analiza. Y algo parecido ha pasado con este Freedom Planet.

Ya está a la venta este plataformas que recuerda mucho al clásico Sonic.
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HD

Y lo cierto es que ambos juegos merecen nuestra atención. A la hora de hablar del que nos ocupa, os lo podemos resumir como "imaginaos que unos amigos con cierto talento a la hora de realizar videojuegos , armados de Multimedia Fusion (el mismo motor con el que se han hecho juegos como los Noitu Love, Knytt Stories o Heart Forth, Alicia), le echan 3 años para hacer un juego basado en Sonic, pero con sus toques personales".

Como no podía ser de otra manera en cualquier juego de 16 bits, no faltarán los jefes finales.

Esto es, básicamente, Freedom Planet. Un juego que si hubiera aparecido en los 90 sería elevado a los altares, y que ahora, si bien todo aquel que lo juega suele tenerle cierto aprecio, ha pasado relativamente ignorado para la crítica, por la razón que sea. Dicho esto, vamos a obviar las relaciones entre este título y la situación de la industria, y nos vamos a centrar en si os lo aconsejamos o no, y de qué va.

Freedom Planet es un juego de plataformas en dos dimensiones donde manejamos a dos (o tres) personajes femeninos de forma animal (un tanto sui géneris), en su pelea por defender su tierra de un ataque alienígena.

Elegir a este personaje es importante, y además no te deja cambiarlo a lo largo de la aventura, con lo si empezamos con Lilac (el dragón) o Carol (la cánida, o algo, que no conocemos muchos animales de este tipo de color verde), ya tendremos que seguir con ese mismo personaje a lo largo de todo el juego. Esto, que realmente no es un problema demasiado grande, sí que podría estar mejor planteado, de manera que una persona pudiera disfrutar de uno u otro personaje sin tener que empezar partida nueva.

Además, fuera del modo aventura, podemos manejar también a Milla, una especie de roedora que nos otorga más variedad a la hora de jugar. Porque ciertamente, cada personaje, básicamente, es un mundo.

Lilac, que viene a ser el personaje básico, es el más rápido, capaz de transportarse a grandes distancias gracias a su movimiento especial, y lo cierto es que es en quien están pensados principalmente los diferentes niveles del juego. Carol es otra cosa. No es que sea lenta, pero está más preparada para el combate, y como sorpresa especial tiene la posibilidad de conducir una moto, algo que nos recuerda a Alex Kidd, y que otorga mayor variedad aún al juego. Finalmente, Milla es completamente distinta, con una especie de escudo que le sirve para cubrirse y devolver disparos, y la posibilidad de planear en el aire gracias a sus orejas.


LordDagak · 25/12/2015 23:33
Anunciado [b]Freedom Planet 2[/b]

[video:https://www.youtube.com/watch?v=CHAYtSUfW0c]

[img]http://www.freedomplanet2.com/images/fp2_testscreen.png[/img]

[url]http://www.freedomplanet2.com/[/url]

We commissioned [b]Taxman to recreate Freedom Planet's physics[/b] in Unity and to assist us with general programming.

Detalles:
[secreto]
- We commissioned Taxman to recreate Freedom Planet's physics in Unity and to assist us with general programming. The new engine is vector based, so we were able to scale it for the new screen resolution while still keeping the gameplay largely the same.
- Falk and a few VGO guys composed the music for the trailer; Falk himself will be assisting with mixing and mastering for the soundtrack. Woofle and I will be the main composers like last time.
- Christopher Sabat is providing the OkraTron 5000 audio production company in Dallas, Texas, so we won't have any quality or balancing issues like in FP1. VAs who are international will have their equipment upgraded if necessary.

Some of the planned new features for the game:

- Lilac, Carol and Milla will all return as playable characters with updated designs and new attacks.

- There are more differences between Adventure and Classic mode. Adventure is geared more towards short play sessions and features a world map for navigating between stages, and it features a story that's broken up into "arcs" that are around 2-3 stages long. Classic is geared towards a full playthrough in a single afternoon, and features a simplified stage tree along with multiple paths to the finale.

- A guard/parry system. There is a dedicated "Guard" button that, when pressed, creates a split-second shield that makes attacks pass through your character, not unlike air dodging in Smash Bros. This removes the dependency on special attacks to avoid damage and will let us get a bit crazier with our boss fights.

- Revivals. When you're defeated, you can choose to spend an extra life on the spot in order to get back up with a sliver of health and temporary invincibility. If you're not careful, another hit or two will make you die again and you'll have effectively lost two lives, but during close boss battles it can be all you need to deliver a final blow without having to restart the fight. Outside of bosses, it also prevents a hefty loss of time by having to go back to a previous checkpoint. In light of this, Game Overs will now trigger a full stage restart.

- A more customizable difficulty system. You can collect special Gold Gems in the stages (or fuse them using regular crystals), which you can use to temporarily alter the rules of the game such as adding/subtracting starting lives, changing damage multipliers, turning all shield crystals into a single element, and more. It's similar to the Cyber Elf system from the Mega Man Zero series. If you're not a fan of the Revival or Guard mechanics, they can be disabled this way.

We'll be dishing out more info as it progresses but I am so excited to finally start working on it and to share my ideas! :D[/secreto]

LordDagak · 25/12/2015 23:32
Anunciado [b]Freedom Planet 2[/b]

[video:https://www.youtube.com/watch?v=CHAYtSUfW0c]

[img]http://www.freedomplanet2.com/images/fp2_testscreen.png[/img]

[url]http://www.freedomplanet2.com/[/url]

We commissioned Taxman to recreate Freedom Planet's physics in Unity and to assist us with general programming.

Detalles:
[secreto]
- We commissioned Taxman to recreate Freedom Planet's physics in Unity and to assist us with general programming. The new engine is vector based, so we were able to scale it for the new screen resolution while still keeping the gameplay largely the same.
- Falk and a few VGO guys composed the music for the trailer; Falk himself will be assisting with mixing and mastering for the soundtrack. Woofle and I will be the main composers like last time.
- Christopher Sabat is providing the OkraTron 5000 audio production company in Dallas, Texas, so we won't have any quality or balancing issues like in FP1. VAs who are international will have their equipment upgraded if necessary.

Some of the planned new features for the game:

- Lilac, Carol and Milla will all return as playable characters with updated designs and new attacks.

- There are more differences between Adventure and Classic mode. Adventure is geared more towards short play sessions and features a world map for navigating between stages, and it features a story that's broken up into "arcs" that are around 2-3 stages long. Classic is geared towards a full playthrough in a single afternoon, and features a simplified stage tree along with multiple paths to the finale.

- A guard/parry system. There is a dedicated "Guard" button that, when pressed, creates a split-second shield that makes attacks pass through your character, not unlike air dodging in Smash Bros. This removes the dependency on special attacks to avoid damage and will let us get a bit crazier with our boss fights.

- Revivals. When you're defeated, you can choose to spend an extra life on the spot in order to get back up with a sliver of health and temporary invincibility. If you're not careful, another hit or two will make you die again and you'll have effectively lost two lives, but during close boss battles it can be all you need to deliver a final blow without having to restart the fight. Outside of bosses, it also prevents a hefty loss of time by having to go back to a previous checkpoint. In light of this, Game Overs will now trigger a full stage restart.

- A more customizable difficulty system. You can collect special Gold Gems in the stages (or fuse them using regular crystals), which you can use to temporarily alter the rules of the game such as adding/subtracting starting lives, changing damage multipliers, turning all shield crystals into a single element, and more. It's similar to the Cyber Elf system from the Mega Man Zero series. If you're not a fan of the Revival or Guard mechanics, they can be disabled this way.

We'll be dishing out more info as it progresses but I am so excited to finally start working on it and to share my ideas! :D[/secreto]

ZeroP · 15/06/2015 15:05
[url:http://www.vandal.net/noticia/1350665208/nintendo-anuncia-la-promocion-nindieshome/]Nintendo anuncia la promoción Nindies@Home[/url]
Incluye [b]Freedom Planet[/b]  :algoverde:

3xcl4m4t10n · 06/04/2015 18:37
NEW ORIGINAL THE CHARACTER. ** DO_NOT_STEAL**

bestnight · 06/04/2015 14:35
[respuesta:88]Parece mas sonic que el propio freedom planet XD

Aunque la verdad me ha defraudado ligeramente el trailer asi que habra que probar la Demo :)

PD--> en el minuto 2:40 le quita al jefe media vida de un combo  :jaja: [/respuesta]

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