Microsoft esta buscando savia nueva para el desarrollo de Kinect en China.
Aqui esta la oferta de trabajo que, una vez mas, ha sido donde se ha descubierto este asunto:
We are ramping up a development team in China and are looking for an experienced Software Design Engineer who are passionate about Kinect technologies. You will have the opportunity to collaborate with Redmond-based feature teams and the MSR-Asia teams that are doing Kinect related research.
Candidates should have strong programming skills in C/C++/C#, possess a strong technical background in computer science, a good grasp of software engineering principles, exceptional problem solving skills, a high degree of creativity, and strong interpersonal and written communication skills. Experience shipping high-quality software through at least 1 full commercial product release cycle required. Prior experience with 3D graphics, gaming, speech and APIs development is a big plus. A degree in computer science or related engineering field is preferred. |
Aunque en un principio me habia parecido que se trataba de un nuevo estudio interno en gestacion en aquel pais, parece que se trata de la formacion de un equipo de profesionales dedicados a atraer y asesorar nuevos talentos para la creacion de software para Kinect.
Yo soy de los que vengo desde hace tiempo pidiendo a Microsoft que vuelva a invertir en desarrolladoras niponas. Lo que no me esperaba es que se atreviesen a probar suerte con sus vecinos. Puede ser interesante lo que salga de aqui, ya que hasta ahora desconocemos la capacidad creativa del gigante asiatico.
Salu2